Ugens tema: -.
Ugens udfordring: -.

Læs om konceptet bag "art challenge: LAGUEPEvsLADSOR" ved at klikke her

UPDATE: "art challenge: LAGUEPEvsLADSOR" står på standby.


26.06.2011

PROJEKT UDFORDRING - Hybrid mellem fugl og andet væsen

Ugens tema: Fugle.
Ugens udfordring: Skab en hybrid mellem en fugl og et andet væsen. Brug mindst tre forskellige materialer til fremstillingen.

"Insektørnen"
Materialer brugt:
Printerpapir (vingernes skabelon)
Akryl
Guldmaling

Jeg prøvede at forene den barnlige/naive streg, som går igen i dette billede (først og fremmest gennem den sort afgrænsende streg, men også via insektvingernes pudsige placering og de i det hele taget noget sjuskede og dynamiske penselsstrøg) med den mere eller mindre skræmmende tanke om en hybrid mellem fugl og insekt. Denne skræmmende, mareridtslignende fornemmelse, som jeg havde, mens jeg malede billedet, og som jeg gerne ville gengive, understregede jeg med det sorte, der løber fra ørnens øje. 


3 kommentarer:

  1. Fugle! Birds! Bird! og må jeg så lige spørge - hvor FUCK Charlie Parker er henne, i dénne sammenhæng, mand!

    Cathrine, jeg elsker jeres blog!

    SvarSlet
  2. ... Charlie Parker?
    Ham må du sgu lige fortælle mig lidt om!
    Hvornår er du på Skype?
    OG TAKKER, din blog er da også bare herrenice!

    SvarSlet
  3. Charlie Parker, The Bird, mand!
    Jeg behøver vel ikke skære jazzhistoriens største saxofonist ud for dig, vel? (shame shame, kan du mærke det?)

    OG - jeg takker, takker, rek kat. Kat. Cat? Pjat!

    SvarSlet