Ugens tema: -.
Ugens udfordring: -.

Læs om konceptet bag "art challenge: LAGUEPEvsLADSOR" ved at klikke her

UPDATE: "art challenge: LAGUEPEvsLADSOR" står på standby.


05.09.2011

Projekt udfordring: Vesten vs Østen / Vesten + Østen: Nærvær gennem fravær


Ugens tema: Østlig kultur.
Ugens udfordring: Kalligrafi/typografi. Skriv på et østligt sprog. Oversættelse skal vedlægges. Farver må ikke indgå.


Bank bank. Døren bliver åbnet. "Allu, khala! Salam alaikum, enti slaanetch?". Jeg hilser på min irakiske venindes mor. "Zena, zena", svarer hun, det går godt. "Mon du kan hjælpe mig med at oversætte noget? Jeg vil gerne kunne skrive 'Nærvær gennem fravær' på arabisk". Vi snakker lidt frem og tilbage. Det er ikke til at oversætte direkte, så sætningen på den ene side giver mening og på den anden side beholder sit kryptiske islæt og smukke korthed. Så hvad er det egentlig, jeg gerne vil sige? Hvad er det for et budskab, jeg gerne vil have frem? Du er i mine tanker, du står mig nær, selvom du er langt væk og er anderledes end mig. Så det er det, der gerne skulle stå her. På en eller anden måde. På arabisk.

ود وأقتراب رغم الأختلاف والبعد

Ingen kommentarer:

Send en kommentar